Maintenis danisetiyawan.com

3 Apr 2011 Read Comment
Mohon maaf temen-temen yang mengakses blog saya di http://danisetiyawan.com sedang maintenance. Jika ada laporan server not found di Broken Link abaikan saja. Semoga bisa kembali online dalam waktu yang lebih cepat.

3 komentar:

nova13 at: 23 April 2011 02.10 mengatakan...

tapi sekarang udah up tuh mas domainnya? hehe
oya, link blog ni masih terpasang lho di blog ku?

tutorial blogging at: 29 Mei 2011 09.19 mengatakan...

coment pertama neh mas..
oya bolehtukeran link g?
klo boleh,,ini link saya:
http://blog.umy.ac.id/tutorialblogging/
sebelumnya terima kasih :)

herizal alwi at: 17 Januari 2012 02.44 mengatakan...

MAKNA CINTA PADA BELAJAR

Apa makna cinta pada belajar?
Apa dia?

Ia adalah perasaan apabila kita melakukan sesuatu untuk mendapat keredhaannya. Untuk mendapat perhatian Allah. Untuk mendapat cintaNya juga untuk mendapat rahmatNya supaya ilmu yang diperolehi sentiasa mendapat berkat.

Orang yang cinta pada Allah biasanya sanggup melakukan sesuatu secara ikhlas dan bersungguh sebab dia mahu perbuatannya itu mendapat pujian Allah semata.

Niat kita belajar adalah kerana Allah Taala. Ia bukan menjadi ayat penyedap. Malah sepatutnya memberi kefahaman yang signifikan dengan apakah yang dimaksudkan dengan istilah "kerana Allah Taala" itu.

Setiap apa yang kita lakukan jika disertakan niat keranaNya semata-mata, insya'Allah akan diberi ganjaran pahala di sisiNya. Harus ada niat belajar demi mencari keredaan Allah.

Belajar demi menjadi seorang yang cemerlang di mata masyarakat untuk menyampaikan agama islam. Belajar demi menjadi murabbi (pendidik) yang dapat mendidik anak muridnya ke jalan yang benar. Belajar menjadi "5 stars doctor" untuk membantu pesakit lantaran skil-skil yang digilap menjadi tarikan dakwah kepada masyarakat majmuk. Bukan hanya belajar kerana segulung ijazah semata-mata.

Orang yang berkasih sayang kerana Allah, mencintai kekasih hatinya kerana Allah, bekerja kerana Allah, menolong orang kerana Allah, bersahabat kerana Allah, menggembirakan seseorang kerana Allah, berbakti kepada ibu bapa kerana Allah, belajar kerana Allah, berniaga kerana Allah.

Dia tidak melakukan semua itu kerana duit tetapi untuk berbakti. Bukan untuk habuan dunia tetapi habuan akhirat selama-lamanya.

Dia berbakti pada orang sekeliling supaya Allah kasih kepadanya. Dia menjaga hubungannya dengan Allah melalui yang fardhu, dia menjaga hubungannya dengan orang sekeliling melalui berbuat kebaikan selalu. Dia adalah seorang yang baik di hati, di perbuatan, di dalam kata-kata dan di dalam fikirannya.

Ayuh!

Sahut seruan bersama! Kita punya visi yang sama. Walau susah liku-liku perjalanan menuntut ilmu, sabarlah. Bertahanlah. Ini adalah wadah untuk kita menyampaikan kebenaran dan menyentuh jiwa-jiwa mereka di luar sana.

Belajarlah kerana Allah.
Belajarlah untuk Islam.

“Ya Allah, keluarkanlah kami dari gelapnya keraguan, muliakan kami dengan ucapan kefahaman, bukakanlah bagiku hikmahMu dan limpahilah padaku keberkatanMu, wahai Zat Yang Maha Pengasih.”

Poskan Komentar

 

© 2010 Blog Dani SetiyawanDzignine Template editted by Dani Setiyawan